Evig trohet.

Ja det är ju det man lovar när man står där inför gud och den där församlingen. Bröllopsdagen var perfekt. Jag kan inte säga något annat för då ljuger jag. Som om jag inte brukar göra det?!
Under hösten, efter natten med Mikael så bestämde jag mig för att försöka låta bli att vara med andra. Andra och andra, men de två jag haft under året som bröllopet planerats. Jag som alltid pratat om hur äckligt det är med otrohet var nu värst av alla. Jag och min man har alltid kunnat prata om vad vi accepterar i ett förhållande och båda har hela tiden varit överrens om att om vi nu ska vara otrogen mot den andre så ska vi göra slut med den andre först. Eller ialla fall tala om att man varit med någon annan och ta ställning till hur man vill göra efter det. Men falska jag klädde på mig min fina klänning och ljög inför både min man, Gud och församlingen. Jag kommer att hamna i Helvetet. Men jag hade en jävligt rolig bröllopsfest och jag var grymt vacker i min klänning. Dock så fanns mina tankar på Joakim under kvällen. Det var han som jag var förälskad i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0