Frieri.

Ja, jag och Andreas förlovade oss år 2000. Det var ett oromantiskt frieri. Jag blev 20 år och var rädd för att aldrig träffa någon annan. Jag tog första bästa. När jag skulle fylla 20 år så kom han inte på någon födelsedagspresent och det blev tillslut en förlovningsring. Visst kändes det fortfarande spännande och jag visade stolt upp min ring.
Åren gick och allt gick sin gilla gång. I december 2007 kom frågan: - Ska vi gifta oss eller? Shit, vad fan svarar man? Ja okej vi gör väl det. Trots all forbi för att gå till prästen och lova varandra evig trohet inför Gud. Skulle det inte bli mer av livet? Ska man som 27 åring inte ha sex mer än 1 gång vart tredje månad? Men av rädsla för att förlora tryggheten så satte bröllopsplanerna fart. Och vem kan stanna den karusell som snurrar? Fast man mår illa, vill kräkas och bara hoppa av? Inte jag! Vem skulle ju annars vilja ha mig? Bröllopsplaneringen var i full gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0