Lång tid.

Efter februari så började mitt liv och mina känslor åka berg och dalbana. Jag verkade lycklig utåtsett och testade glatt min brudklänning och planerade bröllop. Men ångesten inom mig växte. Var detta verkligen rätt beslut? Ska man gifta sig med en kille när man är kär i en annan? Joakim hörde jag inte så mycket av. Jag skrev några gånger till honom på facebook utan att han svarade. Försökte komma över mina känslor och börja älska min blivande man igen.
Började se fram emot bröllopet. Detta var i Juni.
26 juni ringer min chef och berättar att jag får vara ledig under kvällen. Underbart. Andreas jobbar kvällen och jag väntar mig en kväll i min ensamhet. Ensamheten blev dock kortvaraig. Joakim som jag inte hört av sedan i början av mars, hör plötsligt av sig. Andreas jobbade kväll och jag var fri att göra vad jag ville. Sa till Andreas att jag skulle fika med en kompis. Kvällen tillbringades i Joakims soffa. Först med TV tittande. Men spänningen byggdes upp under tvtittande och snart hånglades de loss i soffan. Och har man en gång haft sex så blir det gärna en gång till. Jag var otrogen igen. Det var ännu lättare denna gången. Inte för att det var svårt första gången, men denna gången var ännu enklare. Trots att jag tyckt att det var evigheter sedan jag varit otrogen senast så var det bara tre månader. För mig kändes som en livstid. Och inte en gång under dessa månader så hade jag sex med min kille. Kärlek?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0