Lördagen den 13 Septemer.

Jag hade jobbat dubbelnätter så jag var riktigt trött när telefonen ringde på lördagen. Det var min barndomskompis Katta som jag inte hört av sedan jag hade min 25 års fest och vi blev ovänner. Men efter 20 års vänskap så är man inte långsint. Hennes förslag var att vi skulle ses över lite vin. Sagt och gjort. Bara Katta och jag och vårt vin. Många skratt blev det. Vi pratade om det stundade bröllopet och hon såg fram emot att få se mig stå brud. Efter midnatt så beslutar vi oss i alla fall för att gå ut. När man är onykter så blir man ju extra sugen på att dansa och träffa folk. Och ja, det var för att gå ut för att se om Joakim var ute. Hade till och med övervägt att låta han uppfylla sina fantasier bara för att få följa med honom hem en natt till. Men ingen Joakim ute. Och tur var väl det. Det dansställe som jag vanligtvis brukar gå till var under renovering men vi var så jäkla sugna på att dansa så vi tog stans "raggningsställe". Hit går man bara om man är 18, raggare, ful eller för gammal för alla andra ställen. Ja, uppsamlingsplatsen för alla missanpassade. Men dit gick vi. Det visade sig att flera "normala" personer sökt sig hit denna kvällen. Bland annat Mikael. När jag såg denna killen på dansgolvet så tänkte jag bara en tanke: - Vilken perfekt människa. Som jag skrivit innan så faller jag gärna för utseendet och så gjorde jag även denna kvällen. Han var det vackraste jag sett och kunde inte sluta titta på honom. Till och med Katta hade stannat upp för att studera honom. Vi placerade oss på dansgolvet så jag kunde ha koll på honom och plötsligt så står han brevid mig. Han håller mig i handen och bara tittar på mig. Jag ljuger inte, det var som rena drömmen. Eftersom Katta var med så kunde jag ju inte visa att jag var totalt såld utan vi släppte varandra och dansade vidare. Efter en stund var han tillbaka och dansade bakom mig. Han tog min hand igen och bad mig följa med. Vi satte oss i en soffa och det första han gör är att kyssa mig. Ja gode gud. Jag visste inte ens längre vart jag var och han hade kunnat förtrolla mig till världens ände. Ja jag önskade redan efter första kyssen att han skulle ta mig med sig och aldrig släppa mig. Men vi kunde ju inte sitta och kyssas på ett dansställe, med mina kompisar omkring. Och med ett bröllop som skulle stunda om 3 månader. Hur skulle jag lösa detta?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0