Natten den 13 September.

Vuxen människa som man är så kan man ju inte sitta och hångla med en annan människa när man är förlovad med en annan. Iallafall inte på ett dansställe där alla kan se en. Och i den lilla stad vi bor i. Jag förklarade fint att jag hade pojkvän, men det verkade inte vara något hinder för Mikael. Sagt och gjort, vi gick ut istället. Det stället vi var på ligger lite på en bakgata och det är inte svårt att hitta små gömställen. Bland annat så fanns det en kyrka i närheten och utanför denna kyrkan fanns utemöbler att sitta i. Åhh vad det var underbart. Han visste precis hur han skulle bete sig för att jag skulle känna mig en prinsessa. Här sitter vi i flera timmar och bara myser. Det fanns inte en tanke på att jag skulle gå hem till min blivande man. Han fanns inte ens i tankarna under hela kvällen. Kl 04 var Mikael tvungen att gå. Jag satt kvar en stund och funderade på hur fin han var. Att han visade sig vara 22 år var en rolig seger för mig. Att en så vacker och ung kille ville ha mig som var 28 och fet? Det fanns inte i min värld. Vilken seger. Traskade hem med ett leende på läpparna och med ett nytt nr i mobilen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0