Skottdagen 2008.

Ja eller kallas det skottdagen den 29 februari? Detta datum var ialla fall en fredag och jag var ute på krogen för att fira en kompis som fyllt år. Jag hade egentligen bestämt mig för att inte gå ut efter födelsedagsbarnets förfest. Jag hade samma frisyr som jag haft på jobbet och hade inte duschat efter detta. Jag kände mig grymt snuskig. På kalasbarnets födelsedagsfest så fanns en liten hemsk tjej som är elak in i själen. För att markera redan från början så sa jag att när vi kom in till "stan" så skulle jag gå hem. Ingen sa någonting om detta. När vinet tar sin fart så är man ju inte svår nog att övetala att följa med ut några minuter. Med ett glas vin i handen och på glatt humör så står Joakim där. Joakim som så länge varit min drömkille, men som jag inte träffat i verkliga livet. Jag trodde jag skulle sluta andas. Efter lite vin i kroppen så vågar man ju ändå chansa så jag traskar fram och presenterar mig. Inte för att det skulle behövas. Han visste mycket väl vem jag var. Bersusad och riktigt glad för att han kände igen mig så kunde jag inte sluta prata med honom. Trots hans påpekningar om att jag skulle gifta mig så kunde jag inte låta bli att övertala honom om att få följa med honom hem. Och han nappade. Vilken jävla seger. Jag skulle följa med stans snyggaste kille hem. Otrohet? Vad fan är det? Detta var en seger för mig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0